Myslíte si, že marketing náhrad mateřského mléka ovlivňuje výlučnost a délku kojení?
…je naše anketní otázka. Ještě než ji změním, dovoluji se k ní ještě vyjádřit. Dostala se mi do rukou kniha od Any May Gaskin, kterou přeložila paní Vlasta Jirásková - Průvodce kojením a tuhle větu jsem si musela opsat do deníčku s tím, že si ji nyní dovolím ocitovat:
„Myslím, že v 19. století by si lidé vůbec nedokázali představit, že se reklamní a marketingové kampaně společností vyrábějící umělou kojeneckou výživu stanou hlavním faktorem při rozhodování rodičů, jak krmit své děti, nenapadlo by je, že tyto společnosti tak snadno přesvědčí lékaře, aby se stali největšími propagátory jejich výrobků. Ať to měly ženy tenkrát jakkoliv těžké, rozhodně nemusely přesvědčovat laickou i odbornou společnost o tom, že je pro děti bezpečné a nejlepší pít mateřské mléko.“